søndag 5. oktober 2008

Oppdateringer

Nå begynner der og bli en stund siden jeg blogget, dere skjønner. Jeg har nemlig ikke vært hjemme, har vært hyttetur med min kjære bestevenn også har jeg vært hos bestemor og bestefar.

Onsdag- Meg, mamma, Tore, Miriam og Lise Madeleine reiste til Dalsøyra i dag. Vi rakk ikke fergen så vi måtte kjøre rundt. Og på veien, til min store forskrekkelse traff vi på tre hjorter og en rev, som jeg aldri har sett før ! Jeg syns det var veldig fascinerende og se den reven, for den var helt lik de revene jeg har sett på tegneserie kanaler. Rød med hvis tykk haletupp.
Når vi så klarte og komme oss til hytten var det forferdelig kaldt! Også jeg med mine gode kunnskaper klarte aldri og få fyr i peisen. Til slutt gikk det, men da var klokken nærmere tolv. Vi spiste Chicken tandora til middag, ganske koselig. For da hadde vi fått varme i hytten. Etter middagen var vi så mett at vi vurderte og rulle ned gresset, hadde oss noen latre der, skal ikke gå mer inn på det temaet: ) Vi spilte litt kort og koste oss, før vi gikk og la oss. Vi sovnet relativt tidlig, noe som jeg er ganske fornøyd med !=)

Torsdag- Jeg hadde sutte alarmen på klokken 11 i dag, sånn at vi skulle få mest mulig ut av dagen. Så når klokken var litt over 11 klarte jeg og dra meg ut av sengen og inn i den kalde stuen. huff og huff. Når klokken var litt over 1 hadde vi klart og gjøre oss klar og spist frokost! Så var det full fart ned på skolen for og hilse på Ole. Tremenningen min. Han var ikke eneste grunn til at vi gikk ned der, men skal ikke si hvem det var vi skulle le av:-) Etter vi hadde vært på skolen til ole dro vi ned på Dalsøyra for og hilse på mamma og bestemor og dem ! når klokken nærmet seg 5 var vi så sultne at vi bare måtte komme oss opp igjen på hytten for og lage middag. Også denne gang var det ikke så vellykket med og få fyr i peisen. Jeg ble ufattelig ulykkelig, for jeg er veldig fryse pinne. Så den kvelden endte det opp med at komfyren måtte stå på, noe som tar veldig mye strøm ! huff.. Vi spilte kort og koste oss masse, og jeg som ikke hadde så veldig flaks ble stemplet som idiot! Det var ingen av vennene våre som var hjemme når vi var på hytten, så vi satt for det meste aleine. Men slikvell koste jeg meg veldig mye ! <3

Fredag - Idag skulle Lise Madeleine reise hjem, fordi hun reiser til Danmark i morgen. Vi kjørte samme rutine i dag som i går. opp kl 11 og ned på skolen kl. 13. Idag flyttet jeg ned på Dalsøyra, liker ikke være på hytten aleine, det er fryktelig skummelt! Har spilt monopol i dag. Og vært på hjorte jakt på Rumpene, forferdelig morsomt:D

Lørdag - I dag kom faktisk alle hjem. Richard og Mads kom hjem fra Dale og Viggo kom hjem fra Trondheim, og hadde med seg Rikke:-) Ganske koselig. Har ikke gjort på stort mye i dag. Vært litt med folket, men det var ganske kjedelig. Og enda verre var det for meg som har begynt og bli syk. Er helt forferdelig, renner fra nesen min som bare det. nei huff og huff.. Men da klokken nærmet seg 01.00 dro jeg bort på butikken for og slå av en prat med Viggo og Terje. Terje dro hjem da klokken var 01.00 og Viggo kjørte opp til Vegar. Så stolt som lille gutten var, hadde endelig fått seg moped lappen og greier, bare en feil. Jeg er stolt:-)

Søndag - Våknet i 12 tiden i dag, til min store overraskelse. Sendte meld til Viggo og spurte om han ville komme ned på butikken og ta en røyk med meg, og selvfølgelig sa han ja:-) Men til min forskrekkelse kom det to fulle trøtte gutter ned til meg. Da hadde nemlig Terje ikke kjørt hjem, men kjørt til Tarjei isteden, tatt seg noen drammer der og så kjørt tilbake til Vegar. De hadde drukket seg dritings der og trillt syklene opp på skolen i 09.00 tiden neste morgen, og sutte der og spist chips på taket. De er virkelig to store tullinger! Men det var synd jeg ikke var våken, kunne trengt meg et fylla jeg også:-) Nå har jeg endelig kommet hjem og er trøtt som bare fy, snakkes folkens <3










Ingen kommentarer: